Ulga podatkowa na udział w targach

Ulga podatkowa na udział w targach

Dzięki działaniom, między innymi, Polskiej Izby Przemysłu Targowego Pakiet Polski Ład zawiera ulgi dla wystawców z MŚP na udział w targach. Są to rozwiązania promujące inwestycje i wspierające firmy, które rozwijają się i zwiększą swoje przychody.

Dzięki uldze na ekspansję podatnik będzie mógł odliczyć koszty, które musi ponieść, aby rozszerzać swoje rynki zbytu zarówno krajowe, jak i zagraniczne:
• Wydatki mogą zostać odliczone dwukrotnie: jako koszty uzyskania przychodów oraz w ramach ulgi.
• Odliczeniu może podlegać do 1 mln zł w roku podatkowym.

Kosztami kwalifikowanymi będą koszty poniesione m.in. na uczestnictwo w targach, a w szczególności poniesione na:
(a) organizację miejsca wystawowego,
(b) zakup biletów lotniczych dla pracowników i podatnika,
(c) zakwaterowanie i wyżywienie dla pracowników i podatnika;
oraz działania promocyjno-informacyjne, przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu.

Polska Izba Przemysłu Targowego podjęła działania mające na celu dookreślenie rodzajów wydatków kwalifikowanych już zawartych w Polskim Ładzie oraz poszerzenie katalogu wydatków kwalifikowanych związanych z udziałem w targach.

Głównym celem ulgi jest możliwość dodatkowego odliczenia wartości wydatków, które są kosztami uzyskania przychodów i mają związek ze zwiększeniem przychodów ze sprzedaży produktów. Stanowi to zachętę do rozszerzania działalności nie tylko na rynku krajowym, ale także na zagranicznych rynkach zbytu.

Jak skorzystać z ulgi na ekspansję w Polskim Ładzie:

Ulga ta polega na możliwości dodatkowego odliczenia kosztów, które musi ponieść podatnik, aby rozszerzać swoje rynki zbytu, w tym zagraniczne. Wydatki na ekspansję mogą zostać odliczone – raz jako koszty uzyskania przychodów, drugi raz w ramach ulgi jako odliczenie od podstawy opodatkowania (podstawy obliczenia podatku) – przy czym dla celów ulgi do wysokości nie większej niż 1 mln zł (limit skorzystania z ulgi).

Warunkiem odliczenia jest wzrost przychodów ze sprzedaży produktów lub osiągnięcie przychodów ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych, lub nieoferowanych w danym kraju, w ciągu dwóch lat, licząc od roku podatkowego, w którym podatnik poniósł koszty.

Źródło: Ministerstwo Finansów